Több mint szépség

Szépség, egészség, életforma

6 dolog, amire biztosan nem gondolsz a reggeli kávézás közben

2018. július 12. - evelinori

kv2.jpg 

Szereted a kávét? Akkor nézd meg, hogy szolgálja az egészségedet, egy jó erős fekete!

Csökkenti a Parkinson kór kialakulását

Bizonyított tény, hogy a rendszeres kávéfogyasztás csökkenti a Parkinson kór kialakulásának esélyét . Számtalan kutatás állítja, hogy azoknál az embereknél, akik rendszeresen isznak kávét, 80%-kal kisebb a valószínűsége a Parkinson kór kialakulásának. Ez az a betegség, amikor az agy dopamin szintje csökken, így megszakad az agy és az izmok közötti idegi összeköttetés. A koffein ezeknek a dopamin receptoroknak a feltűnését növeli az agyban.

Nem alakul ki epeköved

A koffein jótékony hatása megjelenik az epekő elleni védekezésben is.  Kutatók szerint, mind a női, mind a férfi kávéfogyasztók körében kisebb arányban fordul elő az epekő, a kávét nem fogyasztókkal szemben.

Mérséklődik a cukorbetegség kockázata

A Harvard Egyetem kutatói arra is rámutattak, hogy azok körében, akik napi egy-három csésze kávét isznak, a cukorbetegség kockázata 10%-al csökkenthető. Ha ezt az adagot felemeld 6 vagy több kávéra, a kockázat a férfiaknál 54%-kal, a nőknél 30%-kal csökken a kávét nem fogyasztókhoz képest.

Más szakértők úgy gondolják, hogy a cukorbetegség kockázatának a csökkenése nem a koffeinnek köszönhető. A kávéban ugyanis megtalálható, a kinin amely megnöveli a máj kapacitását, és az így jobban fel tudja használni a glükózt. Ezzel lehet magyarázni a megemelkedett vércukorszint szabályozását. A kávébabban nagy mennyiségben van még chlorogenic acid (másnéven CGA), tokofelor és magnézium. Ezen összetevők mindegyike elősegíti az inzulin és a glükóz felhasználását.

 Magas az antioxidáns tartalma

Némely jótékony hatás a kávé magas antioxidáns tartalmának tulajdonítható.   Antibakteriális hatása révén, megakadályozza a baktériumok megtapadását a szájban, ezzel védelmet nyújt a fogszuvasodás ellen. A koffein könnyíti a légzést, nem véletlenül  található meg megfázás elleni készítményekben is hatóanyagként.

 A koffeinmentes is pozitívan hat

A kávé legismertebb hatóanyagának a koffeint tartják, pedig ma már több mint ezer hatóanyag ismert, így  azok is részesülhetnek a jótékony hatásokból, akik  fenntartással kezelik a koffeint, hiszen találhatóak benne többek között az antioxidánsokon kívül polifenolok is, amelyeknek szintén jótékony hatást tulajdonítanak.

Terhesség, szoptatás esetén, csak mértékkel! Válaszd a koffeinmenteset!

 Terhes nőknél a napi 300 mg-nál magasabb koffeinbevitel növeli a vetélés lehetőségét , szoptatás alatt pedig egyáltalán nem ajánlott a koffein fogyasztása, mivel bekerül az anyatejbe is,ilyenkor váltsunk inkább a koffeinmentes változatra.  Ugyanakkor koffein található néhány értágító gyógyszerben is, erre is érdemes figyelnünk. Ha beteg vagy, akkor a kávéfogyasztás lehetőségét és mennyiségét beszéld meg az orvosoddal, mert egyes betegségek, és gyógyszerek kávéval kombinálva nem várt hatást válthatnak ki.  A mértékletességet azonban minden esetben érdemes betartani. Napi 4 csészénél ne nagyon igyál többet, és két csésze fogyasztása között legalább 4 óra teljen el.

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinori.blog.hu/api/trackback/id/tr2614108615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.