Több mint szépség

Szépség, egészség, életforma

Fogyaszd, hogy fogyhass!

2018. július 17. - evelinori

zab.jpg

 

A zabpehely a gabonafélék egyik legkiválóbbika, vitaminban, ásványi anyagokban gazdag, így segíthet a betegségek megelőzésében, egészségünk fenntartásában, de ideális fogyókúrához is.

Már a középkorban is ismerték

 A zabpelyhet legtöbbünk  ma már csak a müzlikből ismeri, pedig egy nagyon összetett energiaforrás, számos jótékony hatása van. A középkorban a zabkása még egy nagyon elterjedt étel volt. Ez egy  olyan fehérjedús gabonaféle, amely a leghasznosabban tartalmazza a létfontosságú fehérjeépítő anyagokat. Tápláló, vitaminban gazdag, magas ásványi anyag tartalommal rendelkezik,számos betegség esetén segíthet legyőzni a bajt, és persze egészség megőrző szerepe is van. Tejjel fogyasztva minden esszenciális aminosavhoz hozzájuthatsz. Mivel egy rendkívül sokoldalú és tápláló alapanyag,  a sokféle tápanyagtartalom miatt nagyon fontos szerepet tölt be az egészséges táplálkozásban. Fontos a zsírsav tartalma is a zabszem linolsav tartalma miatt. Napi 10 dkg zab elfogyasztásával, már nagyon sokat tettél az egészségedért. Ez a mennyiség a szív és érrendszer védelméhez szükséges esszenciális zsírsav szükséglet egyharmada. Sokféle B-vitamin található benne,és tartalmaz még sok másodlagosan beépülő növényi anyagot is. Ugyanakkor magába foglal lassan beépülő energiát, és  vihetsz be  általa a szervezetedbe magnéziumot  foszfort, vasat, káliumot és kálciumot.

 

Remekül méregtelenít

 Mivel könnyen emészthető abban is segít, hogy a káros anyagok gyorsan kiürüljenek. Az orvosok az inzulin feltalálása előtt a cukorbetegeknél a zab vércukorszint-csökkentő hatását használták ki és zabkúrát írtak fel a páciensek részére. Ma már tudjuk, - több mint negyven kutatás eredményeként-,hogy a zab oldódó ballasztanyagainak koleszterinszint csökkentő hatása van, ehhez mindössze, napi ¾ csésze zabpelyhet kell elfogyasztani. Alkalmas gyomorpanaszok kezelésére, és ellátja a szív és érrendszer védelmét is. Tartalmaz egy antidepresszáns anyagot is, valamint a benne lévő B vitaminok szintén elősegítik a jó hangulat fenntartását.

 zab2.jpg

Segít a fogyásban

 Sportolók esetében fokozza a kitartást, gyorsaságot, koordinációt, szellemi teljesítőképességet. Bizonyítottan rákmegelőző hatású, segít az ideális súly megtartásában. Aki reggel zabpelyhet fogyaszt,kevésbé hajlamos a délelőtti nassolásra, mert alacsony a glikémiás indexe. Ez azt jelenti, hogy lassan történik meg a felszívódás, ezért nem emeli meg jelentősen a vércukorszintet . A jóllakottság érzése jóval tovább tart, mintha gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmazó ételt fogyasztottál volna. Ez azért van, mert a benne lévő vízoldékony rostok, jelentős mennyiségű vizet kötnek meg, ezáltal telítettség érzést okoznak. Tíz deka zabpehely 400 kalóriát tartalmaz. Ha eddig nem volt benne az étrendedben, fokozatosan vezesd be, mert előfordulhat, hogy hirtelen nagy mennyiségű fogyasztása puffadást okoz.

 

Sokoldalúan felhasználhatod

 Ugyan a zab  nagyon egészséges, figyelj azonban arra, hogy a kereskedelemben kapható müzlikeverékek nagyon sok hozzáadott cukrot  és zsírt tartalmaznak. Érdemes inkább otthon elkészíteni a saját müzlidet. De ha kreatív vagy nem csak müzlit készíthesz belőle, hanem édességeket, tejbegrízt, fasírtot, használhatod az ételek sűrítésére, levesbetétnek, sőt még a kenyér alapanyaga is lehet. Az ötleteknek tényleg csak a képzelet szab határt. Ha megdarálod, lisztként is hasznosítható. Előnyére szolgál, hogy nagyon egyszerűen és gyorsan elkészíthető, szinte bárminek. A nagy szemű fajtát, ha főzöd, tíz perc elég, az apró szeműt, pedig még főzni sem kell, elég beáztatni pár percre.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://evelinori.blog.hu/api/trackback/id/tr5814118225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.