Több mint szépség

Szépség, egészség, életforma

Sétálj a testi-lelki egészségedért!

2018. július 17. - evelinori

Itt a nyár, könnyebben meglátszanak a test tökéletlenségei Nem is hinnéd mi az egyik leghatékonyabb mozgásforma, ami nem csak a testedre, a lelkedre is hat.


 KEZDJ EL SÉTÁLNI!


 Tudósok szerint az egészségünk megőrzéséhez legalább tízezer lépést kell(ene) megtennünk naponta. Napi negyven- hatvan perces intenzív séta már nagyon jó, de elkezdhető néhány perccel is.

 

 away-3408119_960_720.jpg




Sétára teremtettünk, nem futásra



Bár a futás sokak szerint nagyon egészséges, hatékony és könnyen kivitelezhető mozgásforma, a szakértők azt vallják, hogy az ember nem futásra, hanem kifejezetten sétára teremtetett, mert a testünk nem szereti a rázkódó mozgást. A séta, a gyaloglás lehetővé teszi, hogy a szív megfelelő ritmusban verjen. Már őseink is gyalogoltak, tetemes távolságot tettek meg, amíg összegyűjtögették a magvakat, bogyókat.

Természetesen, ha egészség megőrzésre, önmagad karbantartására szeretnéd használni ezt a mindenki számára természetes mozgásformát, akkor nem egy andalgós szerelmes estére kell gondolni, hanem intenzívebb gyaloglásra. Napi negyven perc séta növeli az agy méretét, de természetesen nem kell ekkora időintervallummal kezdened ha még egyáltalán nem mozogtál, kezdetnek elég egy megállóval hamarabb leszállni a buszról, vagy a lift helyett a lépcsőt használni. Ha így teszel, a sok más pozitívum mellett még a feneked is formálódik.



A lélekre is hat

Már egy tíz perces sétával is sokat tehesz a lelki egyensúlyodért, hiszen ilyenkor úgy figyelheted meg a téged körülvevő dolgokat, hogy nem kell rohanni, így meg tudsz csodálni, akár egy szép virágot, egy kismadarat, vagy egy kidolgozott régi stílusú épületet. Régóta ismeretes a depressziós betegeknek az a kiegészítő kezelése, hogy megkérdezzük a betegtől, milyen színűek a háztetők? Azért tesszük ezt, mert ilyenkor kénytelen felnézni, azaz kizökkenni a problémájából. A séta is hasonlóan működik, hiszen attól függetlenül, hogy ez a mozgás automatikus, figyelni kell a ritmusra, a körülötted lévő élő és élettelen tárgyakra, a talajra, gödrökre, így alkalmas arra, hogy elvonja a figyelmed egy problémás helyzetről.



Sétaterápia

Vannak már olyan pszichológusok, akik terápiás céllal alkalmazzák a sétát, főleg a párterápiában, mert azt tartják, többek között, hogy a tudattalan maga a test, a séta pedig egy jó módszer arra, hogy egy pár össze tudjon hangolódni. Ebben a terápiában, jó, ha a séta felfelé történik, mert ha felérsz a „hegytetőre" akkor nem csak fizikailag leszel ott, de az életedre is egy szélesebb perspektívából látsz majd rá, és ez az állapot az éppen előtted álló döntésekben is segítséget nyújt. Mivel jó feszültség oldó is, egy intenzívebb gyaloglás akkor is javallott a pár egyik tagjának, ha éppen összevesztetek, mert ha már kiengedte a „fáradt gőzt" a másik, akkor másképp tud nézni a kialakult helyzetre, és jó esélye van a kibékülésnek.





A bejegyzés trackback címe:

https://evelinori.blog.hu/api/trackback/id/tr1214118201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.